Onpas aika kulunutkin nopeasti sitten viikonlopun, kun nyt on jo torstai-ilta. Viikko onkin hurahtanut varmaan paljolti mun kaikkien suomalaisten vieraiden takia. Maanantaina olin kyllä päivän koulussa, mutta illalla mentiin Kaisan, Saaran ja Ilun kanssa Rue Mouffetardille P'tit Cregiin syömään jättigaletet iltapalaksi. Täyttävän aterian jälkeen mentiin vielä Saaran ja Ilun kanssa läheiseen baariin juomaan halpoja tuoppeja ja caipirinhat.

Tiistai oli koulusta vapaa, joten lähdin aamupäivällä Kaisan ja Saaran kanssa Musée d'Orsayhin. Rakennus on todella ihana, samaten tietty kaikki impressionistien klassikkoteokset. Täytyy kyllä mennä vielä uudelleenkin! D'Orsayn jälkeen käytiin syömässä lounasta Printempsin kattoterassilla ja lopulta vielä shoppaamassa Galeries Lafayettessa. Sitten sanoinkin hyvästit Saaralle, Kaisalle ja Ilulle, ja lähdin Sallaa vastaan St Michelille.

Salla oli tullut täällä käymään Amsterdamista, jossa on nyt vaihdossa, ja lupasin hänelle pariksi yösi yösijan mun suuren opiskelijalukaalini lattialta. Siinä menikin sitten kaksi seuraavaa iltaa kiihkeästi kuulumisia vaihtaessa. Kyllä vaihtarin elämä Hollannissa eroaa ja hiukan elämästä täällä Ranskassa! Eilen keskiviikkona olin taas koko päivän koulussa kuuntelemassa harvinaisen tylsiä luentoja, mutta illalla mentiinkin viiden suomalaisen ja yhden ranskalaisen voimin juhlistamaan rakkaan kotimaamme itsenäisyyspäivää illallisella latinalaiskorttelissa. Ruoka oli taas kerran hyvää ja edullista, ja sitä oli riittävästi!

Sallan kanssa käytiin vielä tänään päivällä keskustassa, mutta illaksi hän lähti nyt toisen kaverinsa luo tänne Pariisiin. Mun pitäis yrittää tehdä vielä koulujuttuja, sillä huomenna on taas esitelmä, ja oon lisäksi vielä huomisen yritysvierailijan vastaanottamisesta ja luokalle esittelystä vastuussa.