Jee, sain juuri maksettua Bourgognen excuni, eli lähden viikonlopuksi 21.-22.10. Bourgogneen vähän maistelemaan viinejä yms. Luksus! Reissu maksoi 88e sisältäen matkat ja majoituksen, ja mukaan tulee muitakin opiskelijoita.

Rahan menoa ei voi kyllä estää täällä. Eilen mentiin Galeries Lafayetteen muka katselemaan vaan maisemia terassilta, mutta tottakai oli sitten pakko kiertää kaikki osastot, kun siellä oli stockan hulluja päiviä muistuttavat alepäivät. Ostin ihanan neuletakin ja aivan täydellisen mustan villakangastakin (sain siitä 40e alennusta). Lopulta kun päästiin ylimpään kerrokseen, terassi olikin kiinni! Täytyy sitten varmaan joku toinen päivä yrittää päästä Au Printempsin terassille (kietämättä jokaista vaatetankoa), jonka ainakin pitäisi olla auki. Näkymät ovat kuulemma hienot.

Oon taas koulun tietsikkaluokassa, koska kotinetti pykii edelleen. Kävin aamulla taas kerran avautumassa asuntolan secreteriatissa aiheesta, ja nyt mulle sanottiin, että mun yhteys olisi asennettu jo maanantaina. Mutta eipä toimi ei! Kävin vielä sitten tarkistamassa, että olin laittanut mun koneen tiedot oikein niille, ja olinhan mä. Löysin sit lopulta myös sedän, joka oli vastuussa asennuksista, ja se lupas nyt tutkia asiaa. Ehkä siis pääsen vielä information superhighwaylle joku päivä tässä...

Eilen oli myös aloitustilaisuus siinä opetusohjelmassa, minkä haluiaisin käydä täällä. Kurssit kuulostivat edelleen todella mielenkiintoisilta, mutta saan vasta loppuviikosta tietää, mahdunko niille. Se vastaava proffa sanoi kyllä, että haluaisi mut tosi mielellään sinne (olisin eka erasmus-opiskelija ikinä siinä ohjelmassa). Juttu on vaan siinä, että aika monella se ohjelma on pakollinen, ja jos 42 paikkaa täyttyy niistä pakollisista, en mä vaan mahdu mukaan. Eli peukut edelleen pystyssä!