Mones lienee jo täällä Pariisissa... Ihmeellistä kyllä tää alkaa tuntua jo ihan tavalliselta asuinpaikalta mulle. Esimerkiksi Eiffeil-tornin näkeminen on tietty aina hieno kokemus varsinkin iltaisin, mutta jotenkin sitäkin alkaa pikkuhiljaa pitää tuttuna, kotoisana asiana. Voi voi mihin olen itseni totuttanut! :D

Tänään oli taas koulussa ryhmätöiden esittelyjä, nyt eka kerran sellainen, jossa mä olin team leaderina. Ihan hyvin meni meidän ryhmänkin osalta. Tosin olen opettajan kanssa samaa mieltä, että oltiin aika monotonisia. Opin kuitenkin ainakin kunnolla licensingin ja technology transferin eron, sillä kaikki 6 esitelmää käsittelivät näitä teemoja. Loppuviikolla ei sitten olekaan virallisesti koulua, sillä opettajallamme oli ikävä perhetapahtuma viime viikolla. :( Ryhmätöitä kuitenkin riittää, joten niiden kanssa kuluu aika hyvin. Mennään tekemään ainakin yhtä haastatteluakin torstaina.

Tänään oli muuten ihan leppoisa ilta. Sain viimein aikaa vaatineen oman osuuteni EU:n energiamarkkinoiden avausta käsittelevään harkkaan valmiiksi. Sen jälkeen Nicolas opetti mua ystävällisesti käyttämään talon sisäverkkoa. :) Lopulta käytiin isommalla porukalla leffassa Montparnassessa katsomassa Prestige. Ihan viihdyttävä ja jännittävä oli kyllä.

Tapa, jolla sain tietää leffaan menosta, oli kyllä hauska. Kuulin kun espanjalaiset juttelivat siitä keskenään espanjaksi, ja kysyin sitten, että olettekos menossa leffaan tänään. Oli siinä kyllä espanjalaisilla ja mulla ihmettelemistä, että ymmärsin tosiaan aika hyvin, mistä he keskustelivat. Oon muutenkin huomannut, kun täällä tulee paljon liikuttua isoissa espanjalaisporukoissa, että ymmärrän jo jonkun verran heidän puhettaan. Ihmeellistä! Ranskaahan tässä piti oppia! (Nojoo, sanastoltaan kielet ovat kyllä aika lähellä toisiaan...)