Huoltomiehet on kyllä aika samanlaisia äijiä näemmä lähes maassa kuin maassa. Tänään törmäsin useampaankin sellaiseen, kun vietin vapaapäivän aamua täällä kämpällä. Ensiksi päätin käydä pesemässä lakanat ja pyyhkeet, sillä ajattelin, että pasutuvassa ei varmaankaan olisi ruuhkaa tiistaiaamuna. Pyykkääjiä kuitenkin riitti, ja paikalla oli myös muutama huoltomies, joista yksi näytti korjaavan pesukoneita, kun muut keskittyvät läpän heittämiseen. Sain kuitenkin pyykkini pestyä, mutta kun yritin saada niitä kuivausrumpuun, huomasin, että kaksi laitteista ei edelleenkään toimi. Kerroin sitten asiasta huoltomiehille, jotka eivät uskoneet mua, ennenkuin itse totesivat, että ei ne tosiaan toimi! No ehkä ne nyt sitten korjataankin...

Kävin myös ilmoittamassa respassa, että mun pimennysverhon avaus- ja sulkemissysteemi on hajonnut, enkä saa verhoa enää auki. No, vähän ajan päästä pari huoltomiestä (joista toinen oli jo pesutuvasta tuttu) tuli mun huoneeseen päivittelemään verhon surkeaa tilannetta. "Voivoi, kyllä nyt joudutaan vaihtamaan koko tämä osa! Maksaa 50 euroa, voivoi!" Sitten äijä ja kloppi hävisivät, ja palasivat hetken päästä uuden osan kanssa. Kloppi alkoi sitä sitten asentamaan seisoen kuraisilla kengillään mun työpöydällä samalla, kun äijä moitti ja huuteli ohjeita vierestä.

Jossain vaiheessa äijä huomasi myös, että mun ikkunan kahvassa on "laittomat asetukset". En kuulemma saisi saada ikkunaa kokonaan auki. Joku edellinen asukas oli kai vähän modifioinut kahvaa, ja "jos johtaja näkisi niin kyllä saisin sakot". No onneksi äijä sitten suostui korjaamaan kahvan, kun vakuuttelin että en tosiaankaan itse ollut saanut sitä siihen kuntoon. Kummallista meininkiä...

Pyykin pesu ja ikkunaverhon korjaus olikin tänään varmaan mun tähänastisen päivän kohokohtia, jos ei lasketa tuplasuklaamuffinssia ja lattea Place d'Italien kauppakeskuksen kahvilassa. Iltapäivällä olin ranskantunnilla (kurssi, jolla opetellaan puhekieilisiä sanontoja ja josta ei saa noppia) enkä tajunnut juuri mitään kuntelusta, joka tehtiin. Ei kyllä tajunnut juuri kukaan muukaan...

Vajaa tunnin päästä alkaa (ilmainen!) salsakurssi täällä meidän residencellä. Toivotaan, että opetus on hyvää, eikä paikalla ole aivan kauheaa tungosta ilmaisuudesta huolimatta.