Oon huomannut hassun asian täällä. Monet työssä ja ostoksilla käyvät ihmiset, samoin kuin koululaiset eivät kanna reppuja tai olkalaukkuja vaan raahaavat perässään jonkinlaista trolleytä tai mummomaista kauppakärryä. Voisi kuvitella, että ranskalaiset ovat laiskoja kantamaan asioita, mutta tätäkin vastaan löytyy todisteita. Nimittäin pikkulapsia ei työnnetä rattaissa läheskään niin usein kuin Suomessa, vaan heitä kannetaan sylissä tai repussa rinnalla. Kerrassaan nurinkurista! :D

Vietän tässä parasta aikaa 2 tunnin taukoa, kun kurssit loppuivat jo kolmelta, mutta ranskankurssi alkaa vasta 17.30. Sen takia mulla onkin aikaa pohdiskella tämmösiä hassuja juttuja...

Tänään muodostettiin taas 3 uutta ryhmätyöryhmää, eli nyt mä oon eri 7 hengen ryhmässä kurssin jokaisessa 4 moduulissa. Aikamoista koordinointia vaatii, kun tänään saatiin jo 3 eri harkkatyöaihetta ja deadlinea EDI-moduuliin. Tuntuu, että opettajat eivät anna kauhean hyvin infoa näistä, ja töiden sopiminen on aika kaoottista. En kuitekaan aio ottaa stressiä aiheesta, sillä olenhan tyhmä vaihtari - eiköhän joku sit kerro mitä mun pitää tehdä. :D

Ryhmätöiden ryhmien muodostamisen lisäksi meillä oli tänään myös vierailijaluennoitsija kertomassa EU:n päätöksenteosta. Oli aika paljon jo yläasteella opitun kertausta, mutta oli ihan kiva kuulla EU-termejä myös ranskaksi. Meidän EU-aiheinen työ käsittelee energiamarkkinoiden avaamista kilpailulle EU:ssa.