Taistelut 1 ja 2 sodassa Elli vastaan ranskalainen byrokratia voitettu. Olen nimittäin saanut opiskelijakorttini, sekä avannut pankkitilin Le Crédit Lyonnais -pankissa. Nyt enää odottelen visaa, shekkivihkoa ja verkkopankkitunnareita. Seuraavana on vuorossa matkakortin hankinta, jota varten tarvitsen vielä pankista paperin nimeltä RIB. Sitten, jos jaksaisi vielä hakea paikallista asumistukea, CAFia, oltaisiin ehkä jopa voiton puolella koko sodassa.

Ainiin ja tietysti pitää vielä ilmoittautua ohjattuun liikuntaan 2.10. Sitä varten kävin tänään lääkärissä hankkimassa todistuksen, että olen terve (à 21e). Oli kyllä aika liukuhihnalääkäri, tapaaminen kesti n. 10 minuuttia. Kyllä se sentään kyseli pari kysymystä, ja kuunteli sydämen ja keuhkot, sekä katsoi suuhun ja korviin, jonka jälkeen totesi mut kelvollikseksi harrastamaan liikuntaa. Huraa!

Eilen alkoi kielikurssi tämän viikon osalta. Mun ikävä tapani nukahtaa luennoilla nostaa taas rumaa päätään. Vaikka oon taas aloittanut terveyttäni uhmaten rankan kahvinjuonnin (täällä kahvi on ihan mielettömän hyvää), en meinaa pysyä hereillä, jos tunnilla ei vaadita mitään interaktiota. Opettaja on selvästi huomannut mun taipumuksen, sillä aina kun mun pää alkaa nuokkua, se kysyy multa jotain. Hyvähyvä.

Kävin eilen myös juttelemassa mun kursseista opintoasioista vastaavan kunnianarvoisan Mr. Douguet'n kanssa. Se sanoi, että mun täytyy vielä meilata IDI-ohjelmasta vastaavalle Mr. Rochettelle, että huoliiko ne mua niiden kursseille, jotka on periaatteessa tarkoitettu valmistuneille. Kivakiva...  Mikään ei tunnu hoituvan täällä ilman älytöntä säätöä!!

No jotain kivaakin sitten: Eilen illalla espanjalaiset kamumme kutsuivat meidät Johannan kanssa syömään perinteistä espanjalaista ruokaa 5. kerroksen keittöön. Tarjolla oli salaattia, jossa oli mereneläviä ja mozzarellaa, herkullista peruna-sipuli-munakasta, tomaattileipää, jännää kinkkua ja chorizoa. Ruoka oli kyllä tosi hyvää, ja ostamani ranskalainen 2,5e punaviinikin vallan mainiota. Samaten oli taas kiva tutustua vähän paremmin porukkaan ja jutella ranskaksi.

illallinen.jpg
Suomalaisetkin saivat osallistua illallisen valmistukseen...